lexus LF 30 hero

LF-30 ELECTRIFIED

KONTSEPTSIOONI LF-30 ELECTRIFIED MAAILMA ESMAESITLUS

Lexus tutvustab uut visiooni elektrienergia tulevikust koos LF-30 Electrified maailma esmaesitlusega

LEXUS LF-30 ELECTRIFIED TIPPOMADUSED

Lexus pingutab järjekindlalt innovaatilisuse poole ning selle heaks tõestuseks on äsja avalikustatud uue põlvkonna elektrienergia masinate visioon “Lexus Electrified”.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 1

    LF-30 Electrified väljendab seda, milline on Lexuse filosoofia elektrienergiast

    Ideeauto LF-30 Electrified rakendab „Lexus Electrified“ visiooni. BEV-i täiustatud välimus on futuristlik, samas kui sisemus põimib omavahel isejuhtivuse ja teised uued tehnoloogiad, mis väljendavad Lexuse maailmavaadet. Jõudlus põhineb Lexus Electrified põhimõtetel, lisades Lexuse uusima tehnoloogia HEV süsteemide arenduse juhtimisse. Elektrimootori täpne juhtimine võimaldab kehaasendit reguleerida vaid sekunditega viisil, mis pole võimalik tavaliste sõidukitega. Lisaks sellele kasutab LF-30 Electrified mitmeid arenenuid tehnoloogiaid, mis viivad aastasse 2030 – näiteks uue kontseptsiooniga juhisalong, mis põhineb inimkesksel filosoofial ja elektrilisel roolisüsteemil.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 2

    Futuristlik välimus toob Lexus Electrified sõidukid lähemale aastale 2030

    Uue BEV-i disaini loomine oli omaette väljakutse. Selle toiteallikaks on ratastel elektrimootorid, mistõttu Lexus väljendas visuaalselt LF-30-e unikaalset energiavoogu. Sõiduki välimus on mõeldud visuaalselt väljendama energiat, mille loovad kere äärtes autorattad, mis liiguvad mööda autokabiini ja juhi juurest otse teepinnale.

    BEV-i olemusest tulenevalt on Lexuse signatuurset iluvõre edasi arendatud nii, et see hõlmaks kogu sõiduki arhitektuuri. Aknaklaas, mis jätkuvalt ulatub eest tagaküljeni, jõulised poritiivad ja tiivakujulised esituled moodustavad Lexusele omase iluvõre kontuurid. Kerekuju moodustab “voolav” esiosa, mis läheb üle sirgjooneliseks ja teravaks tagaküljeks. Lisaks saavutavad tiivakujulised esituled, tagatulede teravus ja külgmiste õhu sisselaskeavade kombinatsioon efektiivse aerodünaamika ja jahutusjõudluse, mille tulemuseks stiil, mis on ühildunud funktsionaalsusega.

    Külgakende läbipaistvust saab vabalt reguleerida, et sõitjad saaksid nautida nii ümbritsevaid maastikuvaateid kui ka privaatsust öösel ja teistes situatsioonides. Sõiduki esikülje värv ja mustrid aitavad väljastpoolt tuvastada, kas autot juhitakse tavarežiimis või isejuhtiva sõidurežiimiga: see peegeldab Lexuse püüdlusi pakkuda kvaliteetset stiili ja funktsionaalsust. Välisvärviks on uuenduslik metalne kattekiht, „vulkaaniline taevas“, mis on õrna sinakasrohelise varjundiga ja unikaalse kvaliteediga.

TAZUNA

  • Selleks, et näidata suuremat dimensiooni Lexuse fundamentaalsest inimkesksest filosoofiast, disainiti juhisalong Lexuse uue kontseptsiooni „Tazuna“ põhjal. Inspireeritud sellest, kuidas ohja saab kasutada hobuse ja sõitja vahel ühise arusaamise loomiseks, on juhtimispuldi külge kinnitatud lülitid ja esiklaasinäidik suures osas koordineeritud, mis moodustab ruumi, kus juhil on võimalus keskenduda sõidu ajal mitmete funktsioonide juhtimisele, näiteks navigatsiooni- ja audiosüsteem ning sõidurežiimi valik, ilma oma pilku või käsitsi lüliteid muutmata. Viidates tulevikule Tazuna juhisalongis, kasutab LF-30 Electrified järgmise generatsiooni kasutajaliideseid, näiteks liigutuste tuvastamise kontrollerit ja sõiduki täiustatud informatsiooni esitamist AR-i (liitreaalsuse) kaudu. Sisemus pakub mugavust ja heaolu nii juhile kui ka teistele sõitjatele.

    Esiistme paigutus meenutab lennuki istmekohta esimeses klassis, olles ühteaegu avar ja sõitjat ümbritsev. Kõik lülitid ja muud seaded on käeulatuse kauguses ning reisijaistme jaoks mõeldud suure kuvariga žestide tuvastamise kontroller lisab veelgi enam mugavust. 

    Tagumistel istmetel kasutatakse tehislikku lihastehnoloogiat, et võtta sõitja kuju ja toetada mitmesuguseid režiime nagu lamamine, puhkamine ja häirefunktsioonid. Mark Levinsoni audiosüsteem tekitab kuulamiskeskkonna, kus kõlarjuhtimine loob juhi ja iga reisija jaoks akustilise ruumi muusika kuulamise nautimiseks. Kõlarid on sisse ehitatud peatugedesse, et saavutada optimaalne ja müra summutav helikeskkond.  

    Klaaskatus tagaistmete kohal on koos hääljuhtimise ja liigutuste abil juhitava „SkyGate“ kuvariga, mis kasutab AR-i erinevat tüüpi info kuvamiseks, näiteks realistliku tähistaeva loomiseks, sõitjate lemmikvideote vaatamiseks või isegi navigatsiooni kasutamiseks.

    Lisaks oma unikaalsele disainile näitab sisutus suunda ka järgmise põlvkonna luksusele, sest kasutatud on jätkusuutlike materjale, et vähendada keskkonnaprobleeme. Yakisugit (põletatud puitu), traditsioonilist Jaapani materjali, kasutatakse põrandamaterjalina ja rooliseadmes, lisaks töödeldakse taaskasutatud metall kiududeks, et kasutada seda kaetud ukseraami tegemiseks. See lähenemine näitab Lexuse innovaatilist hinge. 

    
  

  
    lexus lf 30 section 3
  • Selleks, et saavutada fundamentaalne muutus sõiduki jõudluses, käsitlemises, kontrollimises ja nauditavama sõidu saavutamiseks, kasutab LF-30 kehaasendi kontrollimise tehnoloogia kõrval veel mitmesuguseid teisi tipptasemel tehnoloogiaid. Ratastel elektrimootorid iga sõiduki nelja ratta jaoks ja aku madal positsioon võimaldavad paremat juhtimist ja saavutada kõrgel tasemel sõidujõudlust. Isejuhtivad sõidutehnoloogiad ja droon toetavad sõiduki tehnoloogiaid – vaatame aastasse 2030 ja hindame arendatud väärtusi, mida masinad on võimelised pakkuma.

    Lexuse täiustatud kehaasendi kontrolli tehnoloogia reguleerib sõiduvõimsust elektrimootorite suure pöördemomendiga, et seadistada sõiduki asendit vastavalt inimese tundlikkusele. Täiesti iseseisev esi- ja tagarataste kontroll võimaldab vajadusel kasutada esi-, taga-, või nelikvedu, sõltuvalt sõidusituatsioonist. Kompaktsed ja kerged sõiduvõimsuse seadmed suurendavad vabadust ja võimaldavad juhil sõitu nautida, sõltumata teepinnast või sõidu tingimustest.

    Paigutades Lexuse täiendatud kehaasendi kontrolli tehnoloogia põhielemendiks „Lexus Electrified“ visioonis, kavatseb Lexus laialdaselt kasutada seda tehnoloogiat kogu oma elektrienergia sõidukite valikus.

    Elektriline roolisüsteem välistab mehaanilise ühenduse, võimaldades paindlikumat pöördekontrolli sõltuvalt sõidutingimustest ja täpsemat roolimistunnet, mis vastab juhi kavatsustele. Samuti aitab see kaasa suurema paindlikkuse tekkimisele, sest juhtimisseadet saab pöörata ettepoole ja isejuhtiva režiimi ajal liigutada enda eest ära.

    Uuema põlvkonna BEV-ina kasutab LF-30 juhtmevaba laadimistehnoloogiat, et lihtsustada igapäevast laadimist, ja AI-põhist energiahaldust, mis võimaldab elektrienergia optimaalset jaotust nii sõidukile ja kodule ning laadimiskontrolli vastavalt kasutaja päevaplaanile.

    AI eristab sõitjate hääli, ja kasutab personaliseeritud informatsiooni salvestatuna juhiklahvi, et olla juhi partneriks. See lihtsustab sisekeskkonna elementide reguleerimist, näiteks õhutemperatuuri, heli ning navigatsioonimarsruutide ja sihtkohtade seadistamist. Samal ajal saab lisada tegevusi peale teekonna lõpetamist. Lisaks mõistab see juhi eelistusi ja aitab kontrollida vedrustust ning jõuülekande sätteid reaalajas vastavalt sõidutingimustele.
    LF-30 Electrifired sisaldab ka droonitehnoloogia tugisõidukit „Lexus Airporter“. Isejuhtiva süsteemi abil on Lexus Airporter võimeline täitma selliseid ülesandeid nagu iseseisvalt pagasi koduukselt transportimine sõiduki pagasiruumi.

    Uusimal isejuhtiva tehnoloogia „Lexus Teammate“ kontseptsioonil põhinev LF-30 Electrified sisaldab täiendavaid sõidu tugifunktsioone Autojuhi ja Kaitsja näol. Sõitjad saavad isejuhtivuse ajal tunda ennast mugavalt ja rahulikult, samal ajal töötab ka kehaasendit kontrolli ja juhtiv tehnoloogia. Lisaks on olemas iseparkiv funktsioon ja esiukseni sõitev funktsioon, kus LF-30 Electrified isejuhtiv tehnoloogia liigub sõiduteelt ukseni, pakkudes kõrgtasemelist mugavust.

LEXUS LF-30 ELECTRIFIED TIPPOMADUSED

Pikkus (mm)
5,090
Laius (mm)
1,995
Kõrgus (mm)
1,600
Teljevahe (mm)
3,200
Kaal (kg)
2,400
Sõiduulatus [WLTP] (km)
500
Aku maht (kW/h)
110
Laadimiskiirus (kW)
150
0–100 km/h kiirendus (sekundit)
3.8
Maksimaalne kiirus (km/h)
200
Max. output (kW)/max. torque (Nm)
400/700