concept cars

IDEEAUTOD

Lexuse ideeautod pakuvad põnevat võimalust heita pilk tuleviku disainisuundadele.

hybrid cars

HÜBRIIDAUTOD

Leidub palju erinevaid hübriidautosid, kuid üks on neil kõigil ühine.

lexus service

LEXUSE TEENUSED

Lexuse omamine tähendab palju enamat kui lihtsalt autoomanikuks olemist.

UUE LEXUS LS 500h
MAAILMA ESMAESITLUS

VAADAKE LS 500h
ESITLUSVIDEOT

VAADAKE GENFI AUTONÄITUSE PRESSIKONVERENTSI

SISSEJUHATUS

Genfi autonäitusel toodi esimest korda avalikkuse ette Lexuse uue esindussedaani täishübriidversioon Lexus LS 500h.

Mudel, mis avaldati peagi pärast kahe turboülelaaduriga V6 bensiinimootori abil töötava mudeli LS 500 avalikustamist Detroitis 2017. aasta Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel (NAIAS), on järjekordne näide sellest, kuidas Lexus on luksussedaani ümber kujundanud, andes sellele julge disaini, suurepärased sõiduomadused ja rafineeritud veetluse, et tõmmata enda poole uuendusmeelseid noori kliente.

Auto disainis on edukalt ühendatud pika teljevahega neljaukselise sedaani eelised ja madal kupeesarnane profiil, mis asetab LS-i ideaalselt kasvavate sedaani- ja kupeesegmentide kõrvale. Kabiinis on samuti võetud kasutusele uus käsitlusviis, mis keskendub progressiivsele mugavusele, tõlgendades Jaapani esteetikat ja meisterlikke traditsioone täiustatud, luksusliku ja uuendusliku salongi kontekstis, nt originaalsetes uksedekoorliistudes. LS 500 sai NAIAS-i näitusel suurepärase salongidisaini eest disainiauhinna EyesOn.

Lexuse kaubamärgi uue etalonina loodud LS ületab ootusi, mille maailm on luksusautodele esitanud. Peainsener Toshio Asahi selgitas: „Sellise lipulaevast mudeli väljatöötamiseks oli vaja olulist paradigma muutust. Selle asemel, et olla kammitsetud minevikus luksusautosid defineerinud tavadest, oli meie eesmärk luua uuendusliku, emotsionaalse ja sensuaalse veetlusega auto, mis tõmbaks klientide tähelepanu teistelt luksusautodelt eemale ja pakuks täiesti uusi väärtusi.” LS 500h on varustatud uue mitmeastmelise hübriidsüsteemiga, mis muudab hübriidmootori võimsamaks ja ahvatlevamaks, tagab erksamad sõiduomadused ning nauditavama ja loomulikuma kiirenduse, eriti paigaltvõtul. Ühtlasi on Lexuse hübriidajami kütusesääst suurem ja heitkogused väiksemad.

Jõuseade koosneb 3,5-liitrisest Dual VVT-i V6 bensiinimootorist ja kahest elektrimootorist, mille maksimaalne koguvõimsus on 354 hj / 264 kW. LS 500 on Euroopas saadaval ainult nelikveolisena, samas kui LS 500h on saadaval nii taga- kui ka nelikveolisena.

TÄISHÜBRIIDJÕUSEADE 3,5-LIITRISE DUAL VVT-I V6 BENSIINIMOOTORIGA

LS 500h mitmeastmeline hübriidsüsteem koosneb 3,5-liitrisest Dual VVT-i V6 bensiinimootorist ja kahest elektrimootorist, mille koguväljundvõimsus on 354 hj / 264 kW.

Mootoris kasutatakse optimaalselt ära Dual VVT-i (nutika muudetava klapiajastuse) süsteemi, mille ajastus on täpselt mõõdetud kooskõlas sõidutingimustega. See tagab suure pöördemomendi kõigil mootori pöörlemiskiirustel.

Hõõrdekadude vähendamiseks ja seeläbi mootori tõhususe suurendamiseks võeti muu hulgas kasutusele kitsad ja kerged rullnookurid ning vähese hõõrdumisega nukkvõlliketid. Lisaks aitab D-4S-i otsesissepritse luua optimaalsed põlemistingimused kütusekulu vähendamiseks.

LEXUSE MITMEASTMELINE HÜBRIIDSÜSTEEM

Uus LS 500h on varustatud Lexuse uue murrangulise mitmeastmelise hübriidsüsteemiga, mis muudab hübriidmootori võimsamaks.

Süsteem lisab Lexuse hübriidajami 3,5-liitrise V6 bensiinimootori ja kahe elektrimootori kombinatsioonile neljaastmelise käiguvahetusseadme. Tulemuseks on kiirem reageering juhi suunistele ja paremad dünaamilised sõiduomadused, kuid samal ajal on tagatud ka Lexuse hübriididele omane sujuvus ja tõhusus.

Tavapärases täishübriidsõidukis suurendab elektrimootor jõuseadme võimsust reduktori abil, kuid uue mitmeastmelise hübriidsüsteemiga võimendatakse V6 mootori ja hübriidaku võimsust neljaastmelise käiguvahetusseadmega, mis võimaldab kohaltvõtul tekitada palju rohkem võimsust ja saavutada kiirus 100 km/h 5,4 sekundiga. Suurtel kiirustel on mootori pöörded madalamad ja elektrimootorite jõul saab sõita kiirusel kuni 140 km/h.

Süsteemi disain asetab mitmeastmelise käiguvahetusseadme otse veojõu jaotamise seadme järele mootori väntvõlliga joondatud teljele. Kuigi seadmel on neli astet, tekitab D-vahemiku imiteeritud käigukontrollimuster tunde, nagu oleks sõidukil 10-käiguline käigukast. Sõiduki kiiruse suurenedes tekib loomulik ja vahetu pideva kiirendamise tunnetus ilma kummilindi efektita, mida võib mõnikord tunda mõne ühtlaselt muutuva ülekandearvuga käigukasti korral. 10. käiguvahemikus hoiab CVT-ülekanne suurematel kiirustel mootori pöörded madalamad, mis tagab vaikse, sujuva ja kütusesäästliku sõidu.

Käigukastile on lisatud ka tehisintellekti (AI) põhjal töötava käiguvahetussüsteemi täiustatud versioon, mida võib leida tavapärastes automaatkäigukastides. Süsteem valib sõidutingimuste ja juhi käitumise järgi nutikalt optimaalse käigu, näiteks üles- või allamäge sõites. Peale selle kuulub süsteemi funktsioon DMI (juhi arvamuse indeks). See võimaldab süsteemil vahetada käike juhi stiili ja käitumise järgi, ilma et juht peaks soovitud sõiduomaduste saavutamiseks valima muu sõidurežiimi.

Mitmeastmelise hübriidsüsteemi disain võimaldab juhil kasutada režiimi „M“, et vahetada käike käsitsi, kasutades roolil olevaid käiguvahetuslabasid, mis varem polnud Lexuse hübriidil võimalik. Tänu veojõu jaotamise seadme ja käiguvahetusmehhanismi koordineeritud tööle algab käiguvahetus kohe, kui arvuti saab käiguvahetuslabalt signaali, tagades nii ülimalt kiire reageeringu.

LIITIUM-IOON-TÜÜPI HÜBRIIDAKU

LS 500h on varustatud kompaktse ja kerge liitium-ioon-tüüpi hübriidakuga. See on 20% väiksem kui praeguses Lexus LS 600h-s olev nikkel-metallhübriidaku, kuid selle energiatihedus on suurem. Samuti võimaldab see suurendada pakiruumi 25 liitri võrra (võrreldes mudeliga LS 600h).

Liitium-ioontehnoloogia kasutamine on kahandanud ka aku kaalu ning seega sõiduki üldkaalu, mis vähendab kütusekulu ja heitkoguseid ning parandab juhitavust.

Tegemist on Lexuse esimese hübriidakuga, millel on satelliitkonstruktsioon, milles on akuelemendi pinge jälgimise funktsioon aku elektroonilisest juhtseadest (ECU) eraldatud. See võimaldab tõhusalt ära kasutada akukomplekti tavaliselt tühja ruumi, kuhu nüüd on paigutatud juhtmestik ja aku jahutusventilaator. See aitab vähendada aku üldmõõtmeid. Ka jahutusventilaator on nüüd võimsam ja õhem.

KUTSUV JA LUKSUSLIK SALONG

Teabe- ja meelelahutussüsteemil on nüüd meeldivam graafiline kasutajaliides ja seda saab juhtida Lexuse järgmise põlvkonna juhtsüsteemiga Remote Touch. Intuitiivne süsteem on mõeldud jäljendama nutitelefoni kasutamist ja see tunneb ära ka käsitsi kirjutatud käsud, mis tõmmatakse sõrmega puutepaneelile.

TAKUMI MEISTRITÖÖ

Lipulaeva staatuses oleva uue LS-i luksuslikes detailides on selgelt näha kvaliteet, täpsus ja ideaali saavutamise soov, mis on takumi meisterlikkusele omased.

Lexus lõi uue LS-i jaoks ainulaadse ilme, mida on näha salongivalgustuses ning erakordses tähelepanelikkuses üksikasjade vastu nii viimistluses kui ka kõiges nähtavas ja tuntavas.

INSPIREERITUD JAAPANI KULTUURIST JA TRADITSIOONIDEST

Salongielementide loomise uue käsitlusviisi jaoks ammutati inspiratsiooni jaapani kultuurist ja ühendati traditsioonilised mõjud moodsate tootmisvõtetega. Seda on näha iseloomulikest elementidest, nagu salongivalgustus, mille eeskujuks on Jaapani laternad, ning käetoed, mis näivad uksepaneelide kõrval hõljuvat. Uue salongiviimistluse loomisel on kasutatud looduslikku puutööd ning kõrgetasemelisi puiduhööveldus- ja laserlõiketehnoloogiaid, mille tulemuseks on mustrid, nagu Art Wood / Organic, Art Wood / Herringbone ja Laser Cut Special. Lexuse originaalviimistluse Art Wood teraline muster on saavutatud erinevat värvi puidu kombineerimisel takumi meisterlikkuse põhimõtetel. LS-i uus ristkiumuster on mõõtmetelt suurem ning selles on näha heleda ja tumeda julgemaid kontraste, luues elavama välimuse. Uus Laser Cut Special rõhutab kontrasti täpsete metalsete joonte ja loodusliku puidu vahel. Käsitsi plisseeritud ukseviimistlus sai inspiratsiooni origamist ehk Jaapani paberivoltimiskunstist, kus luuakse ühest paberilehest kolmemõõtmelised vormid. Uksepaneelid valmistas esmalt oskuslik kangameister, kasutades paberit. Viimistletud kolmemõõtmeline muster tabab oma keerukates ja täpsetes voltides Lexuse L-kujulise motiivi, luues päevavalguses ja salongi öises valgustuses erineva efekti.

NELJAASTMELINE
KÄIGUVAHETUS-
SEADE

Kuigi süsteem koosneb neljaastmelisest käiguvahetusseadmest, tekib autos tunne, nagu oleks sel samasugune 10-käiguline automaatkast, mis on paigaldatud kahe turboülelaaduriga 3,5-liitrise V6 bensiinimootoriga mudelile LS 500.

Selle tulemusena tekib sõidukis loomulikum ja vahetum pideva kiirendamise tunnetus ning sõidukogemus on veelgi nauditavam.

LEXUSE LIPULAEV, 2018. AASTA
LUKSUSSEDAAN LS ON
SAANUD UUE KUUE

UUS RADIKAALNE KUJUNDUS KUPEELIKU
SILUETI JA LUKSUSSEDAANI RUUMIKUSEGA

Tõenäoliselt pole ükski teine tutvustatav auto toonud oma kategoorias kaasa niivõrd põhjalikke muudatusi, nagu seda tegi esimene Lexus LS, kui ta ilmus luksuskaubamärgina turule 28 aastat tagasi. 1990. aasta LS 400 oli esimene omataoline luksusauto, mis sai väga sooja vastuvõtu osaliseks ja avaldas klientidele muljet uute etalonide seadmisega mugavuse, jõuseadme võimsuse ja sujuvuse, vaikuse, ehituskvaliteedi, üksikasjade ning töökindluse vallas. Murrangulise sõiduki populaarsust aitas suurendada uute klienditeeninduse ja -rahulolu standardite kehtestamine ja hoidmine.

Nüüd kordab Lexus ajalugu oma uue, 2018. aasta viienda põlvkonna luksussedaaniga LS, mida tutvustati 2017. aasta Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel. Uue LSi sisemusest ja välisilmest aimub tugevat jaapanlikku identiteeti ja selget arusaama luksusest. Samas on LS loodud kaubamärgi uusimaks üleilmseks sõidukiks, mida pakutakse ligikaudu 90 riigis. „Peale selle, et LS on Lexuse kaubamärgi sümbol, saab sellest uue põlvkonna luksusautode etalon, mis kajastab jaapani traditsiooni ja kultuuri,” ütles uue LSi peainsener Toshio Asahi. „Seetõttu on meie eesmärk pakkuda rohkemat, kui kliendid oskavad luksusautolt oodata.”

PIKEM, MADALAM, LAIEM
JA PALJU PÕNEVAM

Eelmise põlvkonna mudelist pikem ja madalam uus LS on saanud rabavalt julge, kupeeliku siluetiga välisilme, mida rõhutab Lexuse uus disainikeel. Et sõidutunnetus oleks juhikeskne, on LS ehitatud ettevõtte uuele globaalsele luksusautode arhitektuurile (GA–L). See tagaveoga alusraam, mis on suurepärasel uuel kupeemudelil Lexus LC 500 kasutatud platvormi laiendatud versioon, pakub teel dünaamilisemat elamust ja tõstab veelgi rohkem esile Lexuse külluslikku mugavust.

Algne Lexus LS sai kuulsaks tänu sellele, et ta nägi ette, mida luksusautode kliendid soovivad, selle asemel et lihtsalt võimendada seda, mida tuntud luksuskaubamärgid tol ajal pakkusid. Ka 2018. aasta LSi sedaan üllatab kliente oma ruumika salongi, ainulaadsete lahenduste ja uuenduslike tehnoloogiatega, püstitades taas kord üleilmse luksussedaani jaoks uued ootused. „Seadsime endale enneolematud sihtmärgid ja tegutsesime otsusekindlalt nende saavutamise nimel,” ütles LSi peainsener Asahi. „Kliendid, kes soovivad endale Lexuse lipulaeva, on juba praegu luksusega ümbritsetud ja soovivad igas asjas autentsust. Tavapäraste toodetega me nende tähelepanu ei püüaks.”

LIPULAEVA TAASSÜND

Samamoodi nagu algne LS pani aluse Lexuse kaubamärgile, juhib ka uhiuus, 2018. aasta LS kaubamärki suurema dünaamilisuse poole. Iga LSi sedaanide põlvkond kuni praeguse mudelini on viinud luksuslikkust, meisterlikkust, sõiduomadusi ja ohutust omal viisil edasi. 2018. aasta LS on saanud ka palju emotsionaalsema välimuse ja pakub teel palju kaasahaaravamat sõiduelamust.

Uue LSi loomist alustas Lexus nullist ja mõtles uuesti läbi, milline üks luksussedaan peaks olema, luues kujutelma, nagu tuleks Lexus turule uue kaubamärgina. Eesmärk ei olnud mitte täiustada varem tehtut, vaid ületada üleilmsete luksusautode klientide ootusi.

Kuid kõiki LSi mudeleid seob üks ühisjoon: jaapanliku külalislahkuse idee ehk omotenashi. See luksusautodel rakendatud põhimõte tähendab, et juhi ja kaassõitjate eest kantakse hoolt, nähes ette nende vajadusi, ümbritsedes neid mugavusega ja aidates neid kaitsta ohtude eest.

SÕIDUKI DÜNAAMILISUS

Luksussedaanide juhid soovivad rohkem kui kunagi varem paremat juhitavust ja jõudluse tunnetust, ilma mugavuses järeleandmisi tegemata. Sellise tasakaalu saavutamine sõidukis on keeruline ülesanne, kuid Lexuse uus globaalne luksusautode arhitektuur (GA–L) tuleb sellega toime. Uus platvorm toodi avalikkuse ette esmalt kupees LC 500 ja nüüd on see pikema teljevahega kasutusele võetud uuel LSil. Raskuskeskme kõrguse ja kaalujaotuse parandamiseks on uus LS saadaval ainult pika teljevahega ning laia ja madalana.

Platvorm GA–L on Lexuse ajaloos kõige jäigem, tagades parimal tasemel juhitavuse ja sujuvuse ning muutes salongi vaikseks. 3125 mm pikkune teljevahe on praeguse pika teljevahega LS-mudeli omast 35 mm pikem. Uue LSi suurepärased sõiduomadused ja juhitavus on saavutatud tänu uusima põlvkonna veermiku juhtimise tehnoloogiale – sõiduki dünaamika integreeritud juhtsüsteemile (VDIM).

See süsteem juhib kõiki sõiduki alamsüsteeme – piduri- ja roolisüsteemi, jõuseadet ning vedrustust –, et kontrollida pikisuunalist, külgmist ja vertikaalset põhiliikumist. Optimaalne kontroll nende liikumissuundade üle võimaldab pakkuda erakordset mugavust ning suurendada haarduvust, turvalisust ja juhitavust. Juhitavust parandavad veelgi aktiivstabilisaatorid ja Lexuse dünaamilise juhitavuse (LDH) süsteem, mis roolib esi- ja tagarattaid eraldi. VDIM suurendab stabiilsust ka eri haardeteguriga teepindadel, nagu kuiv asfalt ja jää.

Uue LSi loomisel on insenerid kasutanud kergeid materjale, kaasa arvatud ülitugevat terast ja alumiiniumi, et kõrvaldada praeguselt LSi platvormilt ja kerelt üle 90 kg. Selline massi vähenemine koos uue V6 mootori ja kere suurema jäikusega tagab veelgi dünaamilisema sõiduelamuse.

Sõiduomaduste seisukohalt ülitähtis uus platvorm langetab sõiduki raskuskeset, asetades suurema osa massist, kaasa arvatud mootori ja sõitjate massi veermikus rohkem keskele ja madalamale. Mootoriruumi erilised klambrid, alumiiniumist eesmised ja tagumised jäikustalad ja muud omadused lisavad veermikule tugevust.

LSi vedrustus on alati olnud väga kõrgel tasemel, kuid Lexus nägi ka selles vallas täiustamisvõimalust. Näiteks on hulkhoobvedrustusel ülemise ja alumise õõtshoova juures kasutatud topelt-kuulliigendit, et vedrustus reageeriks ka kõige väiksematele muudatustele juhi käitumises ja teeoludes. Koormuse jaotamisele lisaks optimeerivad topelt-kuulliigendid vedrustuse geomeetriat ning suurendavad juhitavust ja rooli tundlikkust. Vedrustamata massi vähendamiseks ning seeläbi nõtkuse ja mugavuse suurendamiseks on vedrustuses ulatuslikult kasutatud alumiiniumi.

LS-I UUEL TASEMEL SÕIDUOMADUSED JA SUJUVUS:

KAHE TURBOÜLELAADURIGA V6
JA KÜMNEKÄIGULINE KÄIGUKAST

Suure võimsuse ja väikese kütusekulu saavutamiseks töötas Lexus LSi jaoks välja uue 3,5-liitrise V6 mootori, mille kaks turboülelaadurit on loodud ettevõtte F1 tehnoloogia abil. LSi uus mootor viitab Lexuse dünaamilisemale suunitlusele ja pakub V8 tasemel võimsust ilma kütusekulu suurendamata, vähendades samal ajal müra ja vibratsiooni.

Uue mootori võimsus 310 kW / 421 PS / 415 hj vastab luksussedaani klientide ootustele ja pöördemoment 600 Nm on praeguse LSi mudeli V8ga võrreldes suur samm edasi. Pikk kolvikäik ning kolvikäigu ja silindri läbimõõdu optimeeritud suhe suurendavad põlemiskiirust ja turboülelaadurite tõhusust, mistõttu kiirendab LS 0–100 km/h 4,5 sekundiga (AWD).

Eeltooduga võrreldes on ehk veelgi tähtsam viis, kuidas Lexus on häälestanud mootorit ja käigukasti, et tagada võimas kiirendus ja pöördemomendi pidev suurenemine maksimaalse pöördemomendi suunas.

Silindriploki redelraami struktuur, uue kujundusega mootorikinnitused, elektrilised piirdeklapid ja paljud muud omadused aitavad tagada jõuseadme erakordse sujuvuse, mille poolest Lexus on tuntud. Juht saab muuta jõuseadme reageeringut ja tunnetust, valides režiimide Normal, Sport ja Sport+ vahel, lisaks on väljalaskeheli piisavalt tugev, et suurendada sportlikku tunnetust.

Uuel lipulaevast LSi sedaanil on samasugune kümnekäiguline automaatkäigukast, mis on juba kasutusel Lexus LC 500-l, kuid mida kasutatakse luksussedaanide segmendis esimest korda. Kuigi see on hüdrotrafoga automaatkäigukast, on selle käiguvahetusajad võrreldavad kahesidurilise käigukasti omadega. Lai käiguvahetusvahemik, mida võimaldavad kümme lähestikku asuvat käiku, sobib ideaalselt igasuguste sõiduviiside jaoks, tagades optimaalse käigu mistahes oludes.

Soovi korral saab kasutada käiguvahetushoobasid, kuigi tõenäoliselt eelistatakse pigem täiustatud elektroonilist kontrollsüsteemi, mis ennetab juhi tegevust. Süsteem valib ideaalse käigu, jälgides kiirendust, pidurdust ja külgmisi g-jõude.

Kiirenduse alguses pakuvad madalamate käikude suuremad ülekandearvud ja lühem käiguvahetusaeg rütmilist ja meeliülendavat kiirenduse tunnetust. Kahe turboülelaaduriga mootori suur pöördemoment ühtib ideaalselt väiksemate ülekandearvudega, et maanteel sõitmine oleks mugav ja sujuv. Samal ajal võimaldab käikude väga kiire allavahetamine kiirendada ilma viivituseta. Hüdrotrafo lukustub kõigis pöördemomendi vahemikes, välja arvatud paigaltvõtmisel, et pakkuda vahetut tunnetust ja säästes ka kütust.

AINULAADSE IDENTITEEDI
LOOMINE

„LS on Lexuse kaubamärgi lipulaev,” ütles peadisainer Koichi Suga. „See kajastab rohkem kui ükski teine mudel Lexuse ajalugu ja imagot ning sümboliseerib kõike, mida meie kaubamärk esindab.” Järgides põhimõtet „Yet”, mida on edasi antud alates esimese põlvkonna LSist, on Lexus loonud disaini, mis pakub kolmekambrilise luksussedaani ruumikust ja mugavust koos neljaukselise kupee stiilse välimusega, mis tõmbab eeskätt luksusautode nooremate klientide tähelepanu. Lexuse disainerid on ära kasutanud uue platvormi madala profiili ja pika teljevahe eelised ning andnud uuele LSile pikliku ja madala välimuse. Praeguse LSiga võrreldes on uus mudel umbes 15 mm madalam ning kapott ja pagasiruum on vastavalt ligikaudu 30 mm ja 41 mm madalamad. Uus LS on Lexuse esimene sedaan, millel on kuus küljeakent. Samuti on see esimene Lexuse sedaan, millel on küljega ühel tasapinnal paiknevad aknad sujuvalt integreeritud külgmistesse piilaritesse.

Pearuumi säilitamiseks on uuel LSil väline libisev katuseluuk. Iluvõre ainulaadne välimus ja tekstuur, mis tundub erinevas valguses muutuvat, on saavutatud tänu ulatuslikule raalprojekteerimisele ja tuhandete individuaalsete pindade käsitsi kohandamisele. LS tuleb avalikkuse ette viie veljekujundusega: kahe 19- ja kolme 20-tollise veljekujundusega. 20-tolliste särav välimus on saavutatud galvaanilise katmise (pihustamise) teel. Kõigi veljekujunduste korral peale ühe on seest õõnsad veljed, mis aitab vähendada rehvimüra.

PROGRESSIIVNE MUGAVUS JA TRADITSIOONIL PÕHINEV INSPIRATSIOON

Kõrgeimal tasemel luksuse loomiseks ei piisa lihtsalt uute funktsioonide lisamisest. Inspireerituna omotenashi põhimõttest, soovis Lexus uue LSi salongi täita luksusega, mis tervitab ja ümbritseb sõitjaid, koheldes samas juhti koostööpartnerina.

„Soovitan lihtsalt avada ukse ja kogeda seda tunnet, mis valdab teid niipea, kui vaatate salongi, mis erineb oluliselt teiste luksusautode omast,” ütles peadisainer Suga.

Uue kujundusega istmed, kaasa arvatud 28 suunas elektriliselt reguleeritavad esiistmed, millel on soojendus-, jahutus- ja massaažifunktsioon, demonstreerivad selgelt uut lähenemisviisi. Orgaanilise kujundusega armatuurlauanäidikud asuvad ühel kõrgusel. Sellise paigutusega rõhutatakse juhi võimalust kasutada kõiki süsteeme ilma asendit muutmata.

Peale selle, et uus LS on muudetud varasemast juhikesksemaks, on Lexus pööranud suurt tähelepanu ka tagaistmetele, mille kujundus sobitub ülejäänud sõidukiga veelgi paremini kokku ning hõlbustab autosse sisenemist ja sellest väljumist.

Tagaistmete soojendus-, jahutus- ja massaaživõimalused muudavad auto tagaosa väga mugavaks keskkonnaks. Shiatsu massaažifunktsiooni ja tõstetud istmepadjaga esi- ja tagaistmed, mis kuuluvad laiemasse tagaistmete luksuspaketti, pakuvad eelmiste põlvkondade LSidega võrreldes suurimat jalaruumi. Lisaks saab selle valikulise paketi osana kõrvalistuja taga olevat istet kallutada taha kuni 48 kraadi ja tõsta kuni 24 kraadi, et lihtsustada tagaistuja väljumist sõidukist.

Kuna uus LS on eelmiste versioonidega võrreldes madalam, on Lexus lisanud õhkvedrustusele esimest korda juurdepääsufunktsiooni. Juurdepääsurežiim aktiveerub auto lukust avamisel nutivõtmega ja tõstab sõiduki automaatselt kõrgemale ning kallutab istme külgi tahapoole, et juhil oleks lihtsam rooli taha pääseda.

TRADITSIOONI JA
TEHNOLOOGIA RISTUMINE

LSi valgustus ja detailid on selgelt äratuntavad. Mudeli salongielementide loomisel ammutati inspiratsiooni jaapani kultuurist ja ühendati traditsiooniline jaapani esteetika moodsate tootmisvõtetega. Seda on näha iseloomulikest elementidest, nagu kaunis salongivalgustus, mille eeskujuks on Jaapani laternad, ning käetoed, mis näivad uksepaneelide kõrval hõljuvat.

Uues LSis on näha Shimamoku puidumustritest inspireeritud uusi vorme, mis on saadud loodusliku puutöö ning Jaapani arenenud puiduhööveldus- ja laserlõiketehnoloogia kombineerimisel. Uute mustrite hulka kuuluvad Art Wood / Organic, Art Wood / Herringbone ja Laser Cut Special. Pikikiudu Shimamoku mustriga võrreldes on uue LSi ristkiudu muster oma mõõtmetelt suurem ning selles on näha heleda ja tumeda julgemaid kontraste, mis annavad puidule elavama välimuse.

PEAAEGU TÄIELIK VAIKUS VÕI
SUUREPÄRANE MUUSIKA

Kuigi Lexus on häälestanud LSi väljalaskesüsteemi heli võimsamaks, saab samal ajal nautida salongis peaaegu täielikku vaikust. Keskkonna muudavad eelmiste LSi mudelitega võrreldes veelgi vaiksemaks uued helisummutusmeetodid. Aktiivne mürasummutussüsteem tuvastab salongi kostvaid mootorihelisid ja summutab teatud sagedused, kasutades kõlaritest tulevat antifaasi heli.

LSi rahulik salong on ideaalne koht standardsele Premiumi helisüsteemile või audiofiilide jaoks meelepärasemale Mark Levinsoni 3D-ringhelipaketile, mis sisaldab ridamisi paigutatud laekõlareid. Paketti kuulub ka graafiline kasutajaliides. Järgmise põlvkonna Remote Touchi süsteem meenutab oma kasutuspõhimõttelt nutitelefoni ja võimaldab käsitsi kirjutamist. Peale 12,3-tollise laia navigatsiooniekraani saab LSile lisada ka suure värvilise esiklaasinäidiku (HUD), mis kuvab mitmesugust teavet juhi vaatevälja.

TÄIUSTATUD
OHUTUSFUNKTSIOONID

Uus Lexus LS on varustatud erinevate passiivohutusfunktsioonidega, mis kaitsevad sõitjaid kokkupõrke korral. Samuti on Lexus lisanud LSile tehnoloogiad, mis võivad aidata vältida õnnetusi või leevendavad nende mõju. LS on varustatud ka täiustatud ohutussüsteemiga Lexus Safety System+, kuhu kuulub maailma esimene intuitiivne jalakäija tuvastamise süsteem koos aktiivse roolimissüsteemiga.

Kui eesoleval rajal tuvastatakse jalakäija ja kokkupõrge paistab vältimatu, pidurdab LS automaatselt ja sõidab ümber jalakäija, püsides samas oma sõidurajal. Värviline HUD hoiatab juhti ohuolukordades. Uue LSiga kaasneb ka kõrgetasemeline juhiabisüsteem Lexus CoDrive. See kontrollib roolimist juhi soovide järgi ja abistab juhti pidevalt maanteel.

SPETSIFIKATSIOONID

2018. AASTA LEXUS LS-I PEAMISED TEHNILISED ANDMED

Sõiduki tüüp: Täissuuruses luksussedaan
Mootor: 3,5-liitrine V6, otsesissepritse, kaks turboülelaadurit
Käigukast: 10-käiguline automaatkäigukast
Võimsus: 310 kW / 421 PS / 415 hj
Pöördemoment: 600 Nm
Teljevahe: 3125 mm
Üldpikkus: 5235 mm
Kõrgus: 1450 mm
Laius: 1900 mm
Veljed: 19- või 20-tollised

Et pakkuda teile paremat kogemust, kasutavad Lexus ja valitud partnerid sellel veebisaidil küpsiseid. Kui jätkate, ilma et muudaksite oma brauseri seadeid, siis eeldame, et nõustute kõigi Lexuse veebisaidil kasutatavate küpsistega.

ROHKEM INFOT