1 2019 lexus concept lf30 gallery 1

LEXUSE UUDISED

2020 GENFI AUTONÄITUS – MILLINE SEE OLEKS OLNUD?

Lexus esitleb uut visiooni elektrienergia tulevikust

  • “Lexus Electrified” visiooni eesmärgiks on pakkuda autojuhtidele maksimaalselt nauditavat sõitu
  • LF-30 Electrified väljendab seda, milline on Lexuse filosoofia elektrienergiast
  • Futuristlik välimus toob Lexus Electrified sõidukid lähemale aastale 2030
  • Innovaatiline sisemus, kus on kasutatud isejuhtivat sõidutehnoloogiat, uutmoodi kujundatud juhisalongi ja palju muud
  • Rattasisesed elektrimootorid, elektriline roolisüsteem ja täiustatud kehaasendi kontrollimise tehnoloogia – LF-30 pakub sõidukogemust, mis erineb kõikidest saadaolevatest mudelitest
Lexus pingutab järjekindlalt innovatsiooni suunas. Sellest lähtuvalt oli autonäitusel plaanis avalikustada uue põlvkonna elektrienergia masinate visioon “Lexus Electrified”.
Lexus on tegelikult juba alates brändi loomisest 1989. aastal võtnud eesmärgiks pakkuda oma klientidele uusi ja innovaatilisi lahendusi. Alates 2005. aastast, kui lansseeriti RX 400h, on Lexus olnud maailmas elektrienergia tehnoloogia teerajaja. Seda näiteks kaheastmelise reduktori ja mitmeastmelise hübriidsüsteemiga, mis võimaldab Lexuse hübriidsõidukite juhtidel kogeda ühtaegu jõulist ja vahetut sõitu.

Visioon „Lexus Electrified“ on suur samm edasi parema jõudluse, sõiduki käsitluse, kontrolli ja nauditava juhtimise poole. Seoses isejuhtivuse ja elektrisõidukite arenguga on muutumas nii sõidukid kui ka arusaam liikumisest.

Lexus arendab välja uut täiustatud kehaasendi reguleerimise tehnoloogiat ja teisi elektrienergia tehnoloogiad, et muuta sõitmist veelgi nauditavamaks ning tuua esile ja koguni muuta luksussõidukite olemust. Lexus tugineb varasemale kogemusele, mis on saavutatud populaarsete iselaadivate hübriidide põhitehnoloogia (sh akujuhtivus, võimsuse juhtimismoodulid ja elektrimootorid) välja arendamisel.

Täpsemalt võimaldab “Lexus Electrified” tehnoloogia jõuseadme, rooli, vedrustuse ja pidurite integreeritud juhtimist, realiseerides kõrgepingesüsteemis kasutatava mootori juhtimistehnoloogia maksimaalse potentsiaali. Selle tehnoloogia abil saab kontrollida sõiduki jõudlust, et tagada ideaalne sõiduki asend ükskõik millises sõidusituatsioonis. Lexus pingutab jätkuvalt selle nimel, et luua sõidukeid, millega sõitmine on nauditav ja samas ka turvaline.

Selle eesmärgi täitmiseks toob Lexus 2020. aastal turule oma esimese täielikult elektrilise sõiduki – UX 300e. Seejuures arendab Lexus edasi HEV, PHEV, BEV ja FCEV tüüpi sõidukeid.

Järgmisena plaanib Lexus laiendada oma elektriautode valikut – lansseerida alanud aastakümne esimeses pooles oma esimese Lexus PHEV ja uuendatud BEV platvormi.
Lexus LF-30 Electrified tippomadused

LF-30 Electrified väljendab seda, milline on Lexuse filosoofia elektrienergiast

Ideeauto LF-30 Electrified rakendab „Lexus Electrified“ visiooni. BEV-i täiustatud välimus on futuristlik, samas kui sisemus põimib omavahel isejuhtivuse ja teised uued tehnoloogiad, mis väljendavad Lexuse maailmavaadet.

Jõudlus põhineb “Lexus Electrified” põhimõtetel, mis on eeskujuks ka HEV-süsteemide arendamisel. Elektrimootori täpne juhtimine võimaldab seejuures ka kehaasendit reguleerida vaid sekunditega viisil, mis pole võimalik tavaliste sõidukitega.

Lisaks sellele kasutab LF-30 Electrified mitmeid arenenud tehnoloogiaid, mis viivad Sind aastasse 2030 – näiteks uue kontseptsiooniga juhisalong, mis põhineb inimkesksel filosoofial ja elektrilisel roolisüsteemil.

Futuristlik välimus toob Lexus Electrified sõidukid lähemale aastale 2030

Uue BEV-i disaini loomine oli omaette väljakutse. Selle toiteallikaks on rattasisesed elektrimootorid, mistõttu oli sooviks näidata visuaalselt LF-30-e unikaalset energiavoogu. Sõiduki välimus on mõeldud väljendama rataste poolt loodud energiat, mis liigub mööda autokabiini ja juhi juurest otse teepinnale.

BEV-i olemusest tulenevalt on Lexuse signatuurset iluvõre edasi arendatud nii, et selle disain moodustaks ülejäänud kerega sujuva terviku. Aknaklaas, mis jätkuvalt ulatub eest tagaküljeni, jõulised poritiivad ja tiivakujulised esituled moodustavad Lexusele omase iluvõre kontuurid.

Kerekujule annab ilmet “voolav” esiosa, mis läheb üle sirgjooneliseks ja teravaks tagaküljeks. Lisaks aitavad tiivakujulised esituled, nurgelised tagatuled ja külgmiste õhu sisselaskeavade kombinatsioon luua efektiivse aerodünaamika ja jahutuse, mille tulemuseks on stiilne väljanägemine koos funktsionaalsusega.

Külgakende läbipaistvust saab vabalt reguleerida, et sõitjad saaksid nautida nii ümbritsevaid maastikuvaateid kui ka privaatsust. Sõiduki esikülje värv ja mustrid aitavad väljastpoolt tuvastada, kas autot juhitakse tavarežiimis või isejuhtiva sõidurežiimiga: see peegeldab Lexuse püüdlusi olla samaaegselt stiilne, aga ka funktsionaalne. Välisvärviks on uuenduslik metalne kattekiht, nn „vulkaaniline taevas“, mis on õrna sinakasrohelise varjundiga ja unikaalse kvaliteediga.

Innovaatiline sisemus, kus on kasutatud isejuhtivat sõidutehnoloogiat, uutmoodi kujundatud juhisalongi ja palju muud

Lexuse juhisalong disainiti uue kontseptsiooni „Tazuna“ põhjal, mis on inspireeritud sellest, kuidas kasutada ohjasid hobuse juhtimiseks ja ühise arusaamise loomiseks. Juhtimispuldi külge kinnitatud lülitid ja esiklaasinäidik on suures osas koordineeritud, mille tulemusena on juhil võimalus keskenduda sõidu ajal mitmete funktsioonide, näiteks navigatsiooni- ja audiosüsteemi juhtimisele või valida sõidurežiimi ilma pilku kõrvale suunamata.

Tulevikuline Tazuna juhisalong kasutab LF-30 Electrified järgmise generatsiooni kasutajaliideseid, näiteks liigutuste tuvastamise kontrollerit ja sõiduki täiustatud informatsiooni esitamist AR-i (liitreaalsuse) kaudu. Sisemus pakub mugavust ja heaolu nii juhile kui ka teistele sõitjatele.

Esiistme paigutus meenutab lennuki istmekohta esimeses klassis, olles ühteaegu avar ja sõitjat ümbritsev. Kõik lülitid ja muud seaded on käeulatuse kauguses ning reisijaistme jaoks mõeldud suure kuvariga juhtimispult žestide tuvastamiseks lisab veelgi enam mugavust.

Tagumistel istmetel kasutatakse tehislikku lihastehnoloogiat, et võtta sõitja kuju ja toetada mitmesuguseid režiime nagu lamamine, puhkamine ja häirefunktsioonid.

Mark Levinsoni audiosüsteem loob juhi ja iga reisija jaoks akustilise ruumi muusika kuulamise nautimiseks. Kõlarid on sisse ehitatud peatugedesse, et saavutada optimaalne ja müra summutav helikeskkond.

Klaaskatus tagaistmete kohal on koos hääljuhtimise ja liigutuste abil juhitava „SkyGate“ kuvariga, mis kasutab AR-i erinevat tüüpi info kuvamiseks, näiteks realistliku tähistaeva loomiseks, sõitjate lemmikvideote vaatamiseks või isegi navigatsiooni kasutamiseks.

Lisaks oma unikaalsele disainile näitab sisustus suunda ka järgmise põlvkonna luksusele, sest kasutatud on jätkusuutlikke ja keskkonnasõbralikke materjale. Näiteks kasutatakse autopõranda ja rooli loomisel traditsioonilist Jaapani materjali Yakisugit (põletatud puitu) ning ukseraami tegemiseks töödeldakse taaskasutatud metall kiududeks. Selline lähenemine näitab Lexuse innovaatilist hinge.

  

  
    3 2019 lexus concept lf30 gallery 1
Rattasisesed elektrimootorid, elektriline roolisüsteem ja täiustatud kehaasendi kontrollimise tehnoloogia – LF-30 pakub sõidukogemust, mis erineb kõikidest saadaolevatest mudelitest

To achieve a fundamental leap in vehicle performance, handling, control and driver enjoyment, the LF-30 employs numerous state-of-the-art technologies even beyond advanced posture control. In-wheel electric motors for each of the vehicle’s four wheels and low positioning of the battery enable better handling of inertia and high-level driving performance. Autonomous driving technologies and drone support vehicle technologies look ahead to the year 2030 and the widely expanded value that vehicles can offer.

Selleks, et saavutada fundamentaalne muutus sõiduki jõudluses, käsitlemises ja sõidumugavuses, kasutab LF-30 kehaasendi kontrollimise tehnoloogia kõrval veel mitmesuguseid teisi tipptasemel tehnoloogiaid. Rattasisesed elektrimootorid iga sõiduki nelja ratta jaoks ja madal aku paigutus võimaldavad tänu madalale raskuskeskmele paremaid sõiduomadusi. Isejuhtivad sõidutehnoloogiad ja droonitehnoloogia on sissevaade aastasse 2030, et tutvustada sõidukijuhtimise tulevikku.

Täiesti iseseisev esi- ja tagarataste kontroll võimaldab vajadusel kasutada esi-, taga-, või nelikvedu, sõltuvalt sõidusituatsioonist. Kompaktsed ja kerged sõiduvõimsust parandavad seadmed suurendavad vabadust ja võimaldavad juhil sõitu nautida, sõltumata teepinnast või sõidu tingimustest.

Paigutades Lexuse täiendatud kehaasendi kontrolli tehnoloogia põhielemendiks „Lexus Electrified“ visioonis, kavatseb Lexus laialdaselt kasutada seda tehnoloogiat kogu oma elektrienergia sõidukite valikus.

Elektriline roolisüsteem välistab mehaanilise ühenduse, võimaldades paindlikumat pöördekontrolli sõltuvalt sõidutingimustest ja täpsemat roolimistunnet, mis on kooskõlas juhi kavatsustega. Samuti aitab see kaasa suurema paindlikkuse tekkimisele, sest juhtimisseadet saab pöörata ettepoole ja isejuhtiva režiimi ajal liigutada enda eest ära.

Uuema põlvkonna BEV-ina kasutab LF-30 juhtmevaba laadimistehnoloogiat, et lihtsustada igapäevast laadimist, ja AI-põhist energiahaldust, mis võimaldab elektrienergia optimaalset jaotust nii sõidukile ja kodule ning laadimiskontrolli vastavalt kasutaja päevaplaanile.

AI eristab sõitjate hääli, ja kasutab personaliseeritud informatsiooni salvestatuna juhiklahvi, et olla juhi partneriks. See lihtsustab sisekeskkonna elementide reguleerimist, näiteks õhutemperatuuri, heli ning navigatsioonimarsruutide ja sihtkohtade seadistamist. Lisaks mõistab see juhi eelistusi ja aitab kontrollida vedrustust ning jõuülekande sätteid reaalajas vastavalt sõidutingimustele.

Uusimal isejuhtiva tehnoloogia „Lexus Teammate“ kontseptsioonil põhinev LF-30 Electrified sisaldab täiendavaid sõidu tugifunktsioone Autojuhi ja Kaitsja näol. Sõitjad saavad isejuhtivuse ajal tunda ennast mugavalt ja rahulikult, samal ajal töötab ka kehaasendit kontrolliv ja juhtiv tehnoloogia.

Lisaks on olemas iseparkiv funktsioon ja esiukseni sõitev funktsioon, kus LF-30 Electrified isejuhtiv tehnoloogia liigub sõiduteelt ukseni, pakkudes kõrgtasemelist mugavust.
Lexus LF-30 Electrified peamised omadused

Pikkus (mm) 5,090
Laius (mm) 1,995
Kõrgus (mm) 1,600
Teljevahe (mm) 3,200
Kaal (kg) 2,400
Sõiduulatus [WLTP] (km) 500
Aku maht (kW/h) 110
Laadimiskiirus (kW) 150
0–100 km/h kiirendus (sekundit) 3.8
Maksimaalne kiirus (km/h) 200
Max võimsus (kW)/max pöördemoment (Nm) 400/700