1 2019 lexus ux 300e gallery 08

LEXUSE UUDISED

2020 GENFI AUTONÄITUS – MILLINE SEE OLEKS OLNUD?

2020 GENFI AUTONÄITUS – MILLINE SEE OLEKS OLNUD?
– Kõige esimene “Lexus Electrified” strateegia alusel välja arendatud mudel –

  • UX 300e – Lexuse esimene täielikult elektriline sõiduk, mida iseloomustab suurem jõudlus ning muljetavaldavad müra, vibratsiooni ja jäikuse (NVH) omadused
  • Legendaarne Lexuse töökindlus, mis põhineb hübriidi elektrienergia tehnoloogial
  • Originaalne UX-i disain ja funktsionaalsus
Alates sellest, kui RX 400h 2005. aastal avalikustati, on Lexus olnud elektrienergial põhinevate sõidukite tehnoloogia teerajajaks, pidades oluliseks nii jõudlust kui keskkonnasõbralikkust. Tänavu Tokyo autonäitusel lansseeris Lexus elektrienergia strateegia “Lexus Electrified”, mis peab eelkõige silmas jõudlust, juhitavust ja kontrolli sõiduki üle.
“Lexus Electrified” tehnoloogia hõlmab jõuseadme, rooli, vedrustuse ja pidurite integreeritud juhtimist, realiseerides hübriidautodes kasutatava mootori maksimaalse potentsiaali ning võimaldades kontrollida sõiduki jõudlust vastavalt igale sõidusituatsioonile. Lexus pingutab jätkuvalt selle nimel, et muuta sõidukeid veelgi turvalisemaks ning sõitmist nauditavamaks.

Elektriline UX 300e töötati välja sujuvaks sõiduks maanteedel ning see läheb ajalukku kui kõige esimene “Lexus Electrified” alusel tootmiseks välja arendatud mudel. Mudeli loomisel jätsid Lexuse insenerid puutumata UX linnamaastri disaini ja kasulikud omadused ning keskendusid eelistele, mida võimaldavad akutoitega elektriautod (BEV) jõudluse parandamiseks.

UX 300e võimas mootor tagab loomuliku, kuid siiski võimsa kiirenduse. Otse salongi põranda all asuvad suure mahutavusega akud, millest tulenevalt on mudelil madal raskuskese ja optimaalne sõiduulatus (400 km NEDC tsüklis, 300 km WLTP tsüklis). Uusim ühendustehnoloogia kasutab ära UX 300e akutoitega elektrisõidukite eeliseid, pakkudes samal ajal nii jõudlust kui ka mugavust.

UX 300e lansseeritakse valitud Euroopa turgudel 2020. aastata teises pooles, ülejäänud Euroopas on see saadaval alates 2021. aastast.
        2 2019 lexus ux 300e gallery 08
UX 300e peamised omadused
UX 300e – Lexuse esimene täielikult elektriline sõiduk, mida iseloomustab suurem jõudlus ning muljetavaldavad müra, vibratsiooni ja jäikuse (NVH) omadused

Lexus on alati keskendunud erilise sõidukogemuse pakkumisele, mis väljendub ka äsja loodud elektriautol. Lexuse insenerid kasutasid ära uut elektrilist jõuülekannet, et sõiduki jõudlust maanteel veelgi parandada ja lisaks sellele on UX 300e-l oma klassi üks vaiksemaid salonge.

  • UX 300e sõidurežiimi valimise funktsioon võimaldab vastavalt situatsioonile juhtida sujuvat kiirendamist ja aeglustamist. Autojuhid saavad pedaalivajutusega tunnetada elektriauto jõulist kiirendust ja hetkelist pöördemomenti, nautides igat teeloldud hetke.
  • UX 300e saab oma dünaamilise jõudluse tänu madalale raskuskeskmele. See tuleneb mootori ja aku paigutusest sõiduki kere all, mis on kombineeritud inertsimomendiga ja optimeeritud raskusjaotusega ees/taga.
  • GA-C platvormi jõudlust on suurendatud amortisaatorite summutava jõu optimeerimisega, et vastata veelgi paremini elektrifitseeritud sõiduki eripäradele.
  • Kuigi elektriautod on juba oma loomult vaiksed, siis UX 300e akut ümbritseb välismüra summutav heliisolatsioon, mis kaitseb näiteks tuule mühina ja kivide tekitatud kolina eest. Selline helijuhtimise tehnoloogia muudab sõiduki juhtimise oluliselt vaiksemaks ja seeläbi ka mugavamaks.
Legendaarne Lexuse töökindlus, mis põhineb hübriidi olemusel

UX 300e loomisel tugines Lexus varasemale kogemusele, mis põhineb populaarsete hübriidsüsteemide välja arendamisel. Tänaseks on aku muudetud oluliselt töökindlamaks ja igapäevase kasutatavuse parandamiseks on lisatud kõige uuem ühenduvustehnoloogia ja nutitelefonidel põhinev kaugtoimingute funktsioon.

  • Hübriidsõidukite loomise käigus omandatud teadmiste põhjal suurendati mootori, inverteri, käikude ja suure võimsusega aku jõudlust.
  • Akud on varustatud temperatuuri juhtimise süsteemiga, mis töötab nii madalate kui ka kõrgete temperatuuridega. Ühtlasi on tõstetud sõiduki töökindlust erinevate monitoorimissüsteemide abil, mis reguleerivad laadimist ja ennetavad erinevaid olukordi, teiste seas näiteks ülelaadimist.
  • UX 300e pakub ka kõige uuemat auto ühenduvustehnoloogiat. Kui kasutada nutitelefoni ühendamiseks Lexus Link rakendust, saavad juhid jälgida aku laetuse taset ja sõiduulatust. Samuti on lisatud laadimiskontrollerid, näiteks taimeri funktsioon, mis informeerib omanikku, kui sõiduk on täielikult laetud. Lisaks planeerib see laadimist vastavalt sellelele, mil sõidukit eeldatavalt kasutatakse või kui energiahinnad on madalad. Rakendus võimaldab ka omanikul auto kliimasüsteemi eemalt juhtida.
UX 300e mootori omadused
Paigutus
Mudel
Max võimsus
Max pöördemoment
Ees
4KM
150kW
300Nm

UX 300e aku omadused
Tüüp
Maht
Ulatus
Laadimiskiirus
Standard (AC) laadimine / Kiire (DC) laadimine
Liitiumioon
54.3kWh
NEDC tsükkel: 400 km
WLTP tsükkel: üle 300 km (eesmärk)
Max 6.6kW / Max 50kW
        3 2019 lexus ux 300e gallery 08
Originaalne UX-i disain ja funktsionaalsus

UX 300e loomisel on saadud inspiratsiooni Lexus UX kompaktse linnamaasturi disainist ja funktsionaalsusest.

  • Lexus arendas UX 300e jaoks välja spetsiaalsed aerodünaamilised rattad ja kere, mis andsid sõiduki disainile omapärase ning julge välimuse.
  • Elektrooniline shift-by-wire käiguvahetus keskkonsoolil näitab sisekujunduse lihtsust ja funktsionaalsust.
  • Lexus peab esmatähtsaks uuenduslike turvasüsteemide väljatöötamist ja nende kättesaadavavust autojuhtidele. Nii kasutab ka UX 300e uusimat Lexus Safety System+ ohutussüsteemi. Lexus tegeleb jätkuvalt õnnetetuste ennetamisega, juhi stressi vähendamisega ja juhi abisüsteemide arendamisega, et pakkuda nauditavat ja samal ajal turvalist sõitu.
UX 300e peamised omadused
MÕÕTMED & KAAL Unit Value
Pikkus mm 4.495
Laius mm 1.840
Kõrgus mm 1.545
Teljevahe mm 2.640
Tagaistmed püstasendis, laetud pagasikatteni liitrit 367
Tagaistmed püstasendis, laetud katuseni liitrit 486
JÕUDLUS
Aku maht kWh 54.3
Manööverdamisulatus (NEDC) Km 400
Manööverdamisulatus (WLTP) Km üle 300 (eesmärk)
Süsteemi võimsus kW 150
Süsteemi pöördemoment Nm 300
0-100km/h sekundit 7.5
Maksimaalne kiirus km/h 160
LAADIMISANDMED
AC laadimisaeg kW 6.6
DC laadimisaeg kW 50
AC laadimisaeg tundi 7 *
(200V/30A, eeldatav väärtus)
DC laadimisaeg (0–80%) minutit 50 *
(MAX 125A, eeldatav väärtus)
* Sõltub aku temperatuurist, kasutamise ajaloost, laadimisjaamast (laadijast) ja tööpingest.