LEXUSE UUDISED

LEXUS LANSSEERIS EUROOPAS DIGITAALSED KÜLJEPEEGLID

  • Traditsioonilised küljepeeglid on asendatud kõrgresolutsiooniliste kaameratega, mis kuvavad reaalajas pilti autos olevatele monitoridele
  • Kaitstud vihma, lume ja pori vastu, et tagada optimaalne pildikvaliteet mis iganes sõiduoludes
  • Turvalisust on täiendatud automaatse ja laiema vaateulatusega – kui sõidukijuht lülitab sisse suunatuled või paneb tagumise käigu, hoiab uus funktsioon ära pimenurkade tekkimise
  • Saadaval detsembrist 2020
Lexus arendab järjekindlalt uusi tehnoloogiaid, mis muudavad sõitmist mugavamaks ja samal ajal ka turvalisemaks. Selle tulemusel lansseeriti Euroopas äsja digitaalsed küljepeeglid, mida võib näha luksusliku sedaani ES 300h mudelil.
Lexus alustas maailmas esimesena digitaalsete peeglite seeriatootmisega ning tõi need 2018. aastal ka Jaapani turule. Uus süsteem asendab traditsioonilised küljepeeglid kõrgresolutsiooniliste kaameratega, mis paiknevad autost väljas, samas kui kaamerapilti saab jälgida auto salongis paiknevatelt monitoridelt. Need annavad võimaluse näha varasemaga võrreldes märksa suuremat ala ja ka nn pimenurka, lisaks kohanduvad uudsed peeglid automaatselt sõiduki pööramisel või tagurdamisel.
ERGONOOMILINE DISAIN

Digitaalsete küljepeeglite ergonoomiline disain võimaldab juhil mugavalt peegleid jälgida ning vähendab lisapingutusi vasakule-paremale vaatamisel. Selline lähenemine on kooskõlas Lexuse eesmärgiga vähendada juhi koormust sõidu ajal. Kaks 5-tollist värvilist monitori asetsevad sõiduki esisammastel ning juhile harjumuspäraselt täpselt küljepeegli kõrgusel. Selliselt saab juht tugineda oma harjumustele peeglite jälgimisel.

Peeglite kaamerad paiknevad õhukeste aerodünaamiliste korpuste sees. Oma kompaktsete mõõtmete tõttu muudavad need sõiduki tuuletakistuse väiksemaks, vähendavad tuulemüra ning suurendavad juhi vaatevälja.

*Oma riigis saadavuse kontrollimiseks ja lisainfo saamiseks pöördu kohaliku Lexuse edasimüüja poole.

Süsteemi on sisse ehitatud soojendused, mis takistavad udu tekkimist või kaamera jäätumist, lisaks on kaamerad paigutatud selliselt, et nende tööd ei mõjutaks vihm ega lumi. Vajaduse korral saab sõiduki juht kaameraid ka automaatselt puhastada.
Süsteemil on ka valgusandur, mis vähendab automaatselt tagantpoolt peegelduvate eestulede valgust, võimaldades oluliselt selgemat nähtavust pimedal ajal.
        2 2020 lexus es gallery digital mirror 07
AUTOMAATNE JA LAIEM VAATEULATUS

Kui sõidukijuht lülitab sisse suunatuled või paneb tagumise käigu, laiendavad digitaalsed küljepeeglid automaatselt auto taha ulatuvat vaadet, millest tulenevalt ei teki pimenurki ja juht saab ohutult manööverdada. Ikoon ekraani nurgas annab märku vajalike muudatuse tegemisest. Pärast parkimist või manöövri sooritamist muutub seadistus automaatselt tagasi. Seejuures saab juht vaateulatust ka ise manuaalselt reguleerida või lülitada vaateulatust laiendava funktsiooni hoopiski välja.

Süsteemi saab juhtida uksepaneelil olevate juhtnuppude kaudu, nagu ka traditsiooniliste peeglite puhul. Menüü kaudu saab süsteemi täpsemalt enda järgi seadistada, sh on võimalik muuta heledust ja seda, kas kaamerad lülituvad pärast parkimist välja. Süsteemil on lisaks ka pimeala monitor.
AUTOMAATSED JUHISED JA ABISTAVAD JOONED
        3 2020 lexus es gallery digital mirror 02

Digitaalsed küljepeeglid on võimelised kuvama automaatselt kaamerapildile jooned, mis aitavad juhil mugavamalt parkida ja manööverdada.

Parkimisel markeerivad jooned 20 cm ja 50 cm kaugust tagumisest põrkerauast ja 50 cm auto külgedest. Need on reaalajas nähtavad kaamerapildil ja ekraanil, kuvades auto ülaltvaates.

Maanteel kuni 70 km/h sõites aitavad peeglitele kuvatud jooned tuvastada ohutu vahemaa teiste liiklusobjektidega, vastavalt 5 m, 10 m ja 15 m. Suurematel kiirustel on vahemaad 5 m, 10 m, 15 m ja 30 m.