concept cars

IDEEAUTOD

Lexuse ideeautod pakuvad põnevat võimalust heita pilk tuleviku disainisuundadele.

hybrid cars

HÜBRIIDAUTOD

Leidub palju erinevaid hübriidautosid, kuid üks on neil kõigil ühine.

lexus service

LEXUSE TEENUSED

Lexuse omamine tähendab palju enamat kui lihtsalt autoomanikuks olemist.

UHIUUE RX-I MAAILMA ESMAESITLUS
NEW YORGI AUTONÄITUSEL

LEXUS ASETAB NELJANDA PÕLVKONNA RX-IGA LUKSUSLIKE LINNAMAASTURITE KLASSIS LATI UUELE TASEMELE

RX cutout 960 001

RX, mida on müüdud üle 2,1 miljoni, on Lexuse 26-aastase ajaloo enim müüdud mudel. Igast kümnest läbi aegade müüdud Lexusest kolm on RXid. Põhjaliku värskenduskuuri läbinud luksusliku salongiga ning sportliku ja pilkupüüdva kerega uus mudel jätkab neid traditsioone. Uus RX on läbi ja lõhki Lexus – sellest annavad tunnistust läbimõeldud üksikasjad, mida võib sõidukis viibides mitte üksnes näha, vaid ka tunnetada. Uuenenud RX paistab silma suurepäraste sõiduomaduste ja uute ohutustehnoloogiatega, nt kuulub selle varustusse uuenduslik Lexus Safety System.

RXi peainsener Takayuki Katsuda kommenteeris: „Meie eesmärk oli tuua kõnealuses sõidukiklassis turule jõulise ja täiesti uudsena mõjuv mudel ning jääda samal ajal truuks RXi eelmiste põlvkondade teedrajavatele väärtustele. Lexuse uuendusmeelne vaim innustab meid looma uusi tehnoloogiaid ning otsima uudseid ideid. See võimaldab meil rikastada uusi mudeleid tipptasemel funktsioonidega. Püüame pakkuda maailmale progressiivset luksust. Ma usun, et uus RX üllatab uusi kliente ning pakub rõõmu ja rahulolu meie vanadele klientidele, kes juba teavad meilt pidevalt uusi tehnilisi lahendusi oodata.”

JULGE JA MEELIERUTAV VÄLIMUS

RX cutout 960 002

Uus RX mõjub juba esmapilgul enesekindlalt ja jõuliselt. Uudse kujundusega esiosas paistab silma kroomitud ääreliistude ja kolmekordse L-tähe kujuliste LED-esituledega imposantne mootorivõre. Koos uudse välimuse omandanud udutuledega annab võre RXile elegantse, ent futuristliku ilme. Sõiduki sportlikku hoiakut rõhutavad jõulised eesmised tiivalaiendid.

Küljelt vaadates torkavad silma terav isikupärane profiiljoon, mis kulgeb eesmiste tiivalaiendite juurest tagaossa. Koos voogava katusejoonega annab see RXile dünaamilise kuju, vähendab tuuletakistust ja aitab sõidukil tugevamalt tee külge „kleepuda”.

Tõeliselt uudse disainivõttena mõjuvad peidetud C-piilarid, mis loovad mulje hõljuvast katusest – sellist lahendust ei ole ühegi Lexuse juures varem kasutatud. Uue kujundusega 20-tollistele alumiiniumvelgedele, mis vahetavad välja praeguse mudeli 19-tollised veljed, saab lisada juhi isikupära rõhutavaid värvilisi disainielemente.

Tagaosa on varasemast teravama ilmega ning sellest õhkub kindlustunnet. Silma paistavad uued L-tähe kujulised tagatuled, mis kaarduvad ümber sõiduki taganurkade külgedele ning annavad süttides sõidukile laiema ja imposantsema väljanägemise. Tagatuled valgustavad efektselt ka tagaukse ümbrust, märkides ühtlasi järjekordset uudset lahendust Lexuse juures.

INSIDE UUS RX

Uue RXi salong on tõeliselt mugav ja luksuslik. Uuenenud viimistlus jätab kõrgetasemelise mulje. Kes soovivad midagi veel võrratumat, saavad valida spetsiaalse lasertöötlusega puitdekoorliistud. Pilku köidab suur esiklaasinäidik (HUD), kuid 12,3-tolline teabeekraan on ülejäänud juhtseadistest eraldi paigutatud.

Ka käigukang on armatuurlaua eest eemale nihutatud, et juhil oleks seda mugavam käsitseda ning tekiks rohkem ruumi. Uue salongi eelistest saavad juhi kõrval osa ka teised sõitjad. Tagaistmel on varasemast rohkem jala- ja põlveruumi ning uue konstruktsiooniga istmed, millel on nii soojendus- kui ka elektriline kallutusfunktsioon, mõjuvad mugavalt ja luksuslikult, ent samas koduselt ja rafineeritult. Panoraamkatus muudab RXi salongi avaraks ja pakub sõitjatele värskendavat vabaõhukogemust.

PAREM JUHITAVUS JA STABIILSUS

Uhiuus RX pakub sõiduautolikku juhitavust. Tugevdatud alusraam tagab kurvides suurema stabiilsuse ja tõhusama kontrolli. Sõiduki konstruktsiooni on tugevdatud ja jäigemaks muudetud. Tänu sellele on juhitavus märkimisväärselt paranenud ning mootori- ja maanteemüra tase salongis tunduvalt alanenud. Varustuses on ka sõiduki dünaamika integreeritud juhtimissüsteem (VDIM), mis aitab potentsiaalselt ohtlikke olukordi ära tunda ning korrigeerib kurvidesse sisenemisel ja kurvidest väljumisel automaatselt ja sageli silmanähtavalt süsteemide tööd, aidates juhil sõiduki üle kontrolli säilitada. Ka nelikvedu parandab RXi juhitavust ja stabiilsust nii kuival kui ka libedal teel.

RXi sõltumatut vedrustust, mis koosneb ees MacPhersoni keerdvedrudest ja taga topeltõõtsharkidest, on tublisti täiustatud ja tugevdatud, mistõttu on RXi juhitavus suurepärane ja sõit väga sujuv. Enamiku RXi versioonide varustusse saab valida ka kohanduva jäikusega vedrustuse (AVS), mis jälgib ja reguleerib elektrooniliselt vedrustuse ja roolisüsteemi tööd, tagades igasugustes sõiduoludes optimaalse juhitavuse ja sõidumugavuse. See tähendab, et kuhu iganes te oma RXiga ka sõidate, AVS kohandab pidevalt automaatselt välgukiirusel amortisaatorite seadeid, pakkudes teile maksimaalselt sujuvat sõidukogemust. Ühtlasi vähendab süsteem kurvides sõiduki kaldumist küljele, muutes sõidu sportlikumaks.

SUJUVAD, VÕIMSAD JA ÖKONOOMSED JÕUALLIKAD

Uue täishübriidse RXi varustuses on täiustatud, varasemast veel võimsam 3,5-liitrine V6 bensiinimootor, mille juurde kuulub uus kaheksakäiguline automaatkäigukast. Jõuallikate koguvõimsus ulatub 300 hobujõuni.

Hübriidajamis kasutatav täiustatud 3,5-liitrine V6 mootor kasutab Atkinsoni tsüklit. Koos elektrimootoriga on ajami võimsus ligikaudu 300 hobujõudu.

Kõik RXi mootorid on varasemast veel ökonoomsemad ja puhtamad.

LEXUS SAFETY SYSTEM TAGAB TIPPTASEMEL OHUTUSE

Lexus pöörab ohutusele hoolikat tähelepanu. Sellest annavad tunnistust uhiuue RXi märkimisväärselt täiustatud aktiiv- ja passiivohutuse süsteemid.

Muu hulgas on RX saanud endale uue konstruktsiooniga kere, mis suurendab mudeli üldist passiivohutust, samuti on varustusse lisandunud Lexus Safety System, mis toimib laias kiirusevahemikus, aidates kokkupõrkeid ennetada või leevendada.

Üle maailma kasutusele võetud Lexus Safety System ühendab endas mitmed Lexuse praegused aktiivohutuse tehnoloogiad. Kokkupõrke ennetussüsteem (PCS) märkab kohe, kui eespool sõitev auto järsult pidurdab, ja annab juhile märku võimalikest takistustest ja jalakäijatest. Sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (LDA) annab juhile helisignaaliga märku, kui sõiduk hakkab sõidurajalt kõrvale kalduma. Automaatsed kaugtuled (AHB) tagavad öisel sõidul optimaalse nähtavuse.

Mitmekülgsest lähenemisest aktiivohutusele annab tunnistust ka Lexus Safety System koosseisu kuuluv millimeeterlaineala radar koos kaameraga. Seda radarit kasutavad ümbruskonna tõhusaks jälgimiseks nii sõidureas püsimise abisüsteem (LKA) kui ka dünaamiline kiirushoidik (DRCC).

Ohutust suurendavad lisavarustusena pakutavad kohanduvate kaugtulede süsteem (AHS), panoraamvaate ekraan (PVM) ja pimeala monitor (BSM).

RX F SPORT

Need, kes ootavad oma luksuslikult linnamaasturilt veelgi muljetavaldavamaid sõiduomadusi, saavad valida versiooni RX F SPORT, mida pakutakse kõigi RXi mootorivalikusse kuuluvate jõuallikatega.

F SPORTi märki kandvad Lexuse sõidukid eristuvad ülejäänud versioonidest nii visuaalselt kui ka sõiduomaduste poolest. RXi puhul paistab eesmisel iluvõrel ja tagumise põrkeraua all keskel silma F-täht, mis lisab sõidukile sportlikkust. Uued, spetsiaalselt F SPORTi jaoks loodud valuveljed annavad RXile imposantse väljanägemise. Salongis torkavad silma spetsiaalne F SPORTi näidikupaneel ja perforeeritud nahaga kaetud sportrool, millel on pilkuköitev F SPORTi embleem ja käiguvahetuslabad. Sportlikule stiilile panevad punkti eksklusiivsed kerevärvid ja viimistluselemendid.

RX F SPORTi suurepäraste sõiduomaduste üks võti peitub aktiivstabilisaatorite süsteemis – see murranguline tehnoloogia aitab hoida sõiduki keret kurvides hämmastavalt stabiilse ja püstisena.

RX F SPORTi standardvarustuses on ka eelmainitud AVS, mis muudab sõiduki kurvides tunduvalt stabiilsemaks. Keskkonsoolil paiknev sõidurežiimi valikunupp võimaldab juhil valida peale režiimide Eco, Normal ja Sports S ka seade Sport S+, mille korral sekkub AVS eriti jõuliselt.

TEHNILISED ANDMED

2016. AASTA LEXUS RX-I ESIALGSED TEHNILISED ANDMED

Kogupikkus (mm) 4890
Kogulaius (mm) 1895
Kogukõrgus (mm) 1690
Teljevahe (mm) 2790
Rööbe ees mm 1640
Rööbe taga mm 1630
rx image 010

Et pakkuda teile paremat kogemust, kasutavad Lexus ja valitud partnerid sellel veebisaidil küpsiseid. Kui jätkate, ilma et muudaksite oma brauseri seadeid, siis eeldame, et nõustute kõigi Lexuse veebisaidil kasutatavate küpsistega.

ROHKEM INFOT