concept cars

IDEEAUTOD

Lexuse ideeautod pakuvad põnevat võimalust heita pilk tuleviku disainisuundadele.

hybrid cars

HÜBRIIDAUTOD

Leidub palju erinevaid hübriidautosid, kuid üks on neil kõigil ühine.

lexus service

LEXUSE TEENUSED

Lexuse omamine tähendab palju enamat kui lihtsalt autoomanikuks olemist.

TUTVUGE LFA-GA

LEXUS LFA, MIDA ESITLETI 2010. AASTAL 41. TOKYO RAHVUSVAHELISEL AUTONÄITUSEL, ON HÄMMASTAV TEHNILINE SAAVUTUS – SÕIDUK, MIS VIIB OOTUSED UUELE TASEMELE JA MUUDAB TÄIELIKULT ETTEKUJUTUST 21. SAJANDI SUPERAUTOST.

intro lfa

Spetsiaalselt selle mudeli jaoks loodud pöörane V10 mootor ja kergest süsinikkiust kere tagavad suurepärase juhitavuse. Kuigi LFA mõjub inspireerivalt ka maanteel, näitab ta oma tõelist kompromissitut palet alles ringrajal, pakkudes meelierutavat kiirendust (0–100 km/h kõigest 3,7 sekundiga) ja võimsust (tippkiirus on 325 km/h).

LFA jääb väga haruldaseks sõidukiks, sest seda superautot toodetakse kõigest 500 tükki. Kõik, kes oskavad hämmastavaid asju hinnata, imetlevad välkkiire LFA loojate pühendumust. See autotööstuse meistriteos annab muu hulgas aimu, millises suunas liiguvad Lexuse uued mudelid. LFA on sündinud Lexuse kõige andekamate disainerite ja inseneride kümme aastat kestnud pürgimisest täiuslikkuse poole.

SUPERAUTO SÜND

MUDELI ARENDAMIST ALUSTATI NULLIST. EESMÄRGIKS SEATI ÜLIMA SÕIDUKOGEMUSE PAKKUMINE NING LEXUSE L-FINESSE’I DISAINIFILOSOOFIA VÕIMALIKULT TÄIUSLIK VÄLJENDAMINE. SÕIDUKI KÕIK 10 000 KOMPONENTI ON AINULAADSED, EKSKLUSIIVSED JA SPETSIAALSELT SELLE MUDELI JAOKS VALMISTATUD – SAGELI KÄSITSI.

Pärast kümme aastat kestnud unistamist, innovatsiooni, konstrueerimist ja projekteerimist on seniste võimete piire laiendav LFA lõpuks valmis. Võtame näiteks saleda aerodünaamilise kere. Varastel prototüüpidel oli see valmistatud alumiiniumist, kuid kui küsimuse all oli parimate kiirusomaduste saavutamine, siis osutus isegi see kergmetall liiga raskeks.

Seetõttu otsustati kere valmistada hoopis spetsiaalsest ülikergest, kuid ometi väga tugevast süsinikkiuga tugevdatud plastist (CFRP). Et tagada materjali laitmatu kvaliteet, ei ostnud me seda ainulaadset plasti mitte sisse, vaid töötasime selle tootmiseks välja omaenda uuenduslikud kangasteljed.

haruhiko2

VIIMASEL KÜMNEL AASTAL ON MEID INNUSTANUD SOOV LUUA MAAILMAKLASSI LEXUSE SUPERAUTO, MIS PAKUKS KONKURENTSI KÕIGI AEGADE PARIMATELE SPORTAUTODELE.

Haruhiko Tanahashi , LFA peainsener

LEIDLIK MEISTRITEOS

v10 power

V10 JÕUD

LFA jõuallikaks on eriline käsitsi valmistatud 4,8-liitrine V10 mootor. Saksamaal kuulsal Nürburgringil katsetatud ja täiuseni viidud mootor on nii jõuline ja erk, et ükski tavaline analoogtahhomeeter armatuurlauale ei kõlvanud. Võimsusest pole kasu, kui seda ei õnnestu ohjata, seepärast kontrollib aukartust äratava V10 jõuallika tööd välkkiire kuuekäiguline järjestiklülitusega automaatkäigukast.

art of noise

MÜRA KUNST

LFA peainsener Haruhiko Tanahashi nimetab sõiduki häält, mis paneb juuksekarvad püsti tõusma, ingli möirgeks. Selline võimas möirgav heli ei ole juhuslik. LFA insenerid tegid koostööd Yamaha muusikariistade osakonnaga ning häälestasid LFA mootori nii, et see pakub tänu sisselaskekollektori kaanes kasutusele võetud ainulaadse kujuga ribidele meeldivat täiuslikku kõla.

hot seat

PARIM KOHT

LFA põneva välimusega madal juhiiste on valmistatud parimatest materjalidest ja viimistletud käsitsi. Näidikupaneelil annab tooni stiilne ja hoogne tahhomeeter. Sülearvuti tüüpi TFT-ekraaniga näidikupaneel muudab vastavalt sõidurežiimile oma välimust. Kui LFA lülitub sportrežiimile, muutuvad numbrid ekraanil suuremaks, esikülg pöördub sujuvalt ümber ja numbriskaala kohale ilmub punane joon.

hand crafted

KÄSITSI VALMISTATUD

Nagu kõik meistriteosed, nii on ka iga V10 mootor käsitsi valmistatud ja Lexuse LFA projekti meeskonna inseneri poolt isiklikult üle vaadatud. Kõik need ainulaadsed superautod on see visionääride meeskond hoole ja täpsusega käsitsi valmistanud. Nad püüdlevad pidevalt täiuslikkuse poole, töötades välja uudseid tehnikaid ja materjale, mis jõuavad peatselt ka teiste Lexuse mudelite varustusse.

body sculpting

KERE NAGU SKULPTUUR

LFA kere, mis on valmistatud ainulaadsest süsinikkiuga tugevdatud plastist (CFRP), on väga stiilne, kerge ja jäik. Materjali väike kaal ja erakordne tugevus inspireerisid Lexuse andekaid konstruktoreid looma kontuure ja kaarjaid jooni, mis oleksid metallist kere puhul võimatud olnud. See väljendab Lexuse L-finesse’i disainifilosoofia täiesti uut taset.

breaking the mould

TRADITSIOONIDE MURDJA

LFA kaalujaotus on ideaalne: 48% langeb esisillale ja 52% tagasillale. See võimaldab sõiduki dünaamilist potentsiaali maksimaalselt ära kasutada. Põhikomponendid on paigutatud nii maapinna lähedale kui võimalik ning tänu madalale raskuskeskmele on sõiduk teele nagu liimitud. See on auto, mis võtab Nürburgringi raskeid kurve ülikindlalt ja hämmastava kiirusega.

lfa clip masterpiece orange
haruhiko

LFA ON TÄISVERELINE SUPERAUTO, MILLESARNAST POLE VAREM LOODUD. SELLE HÄMMASTAVALT KERGE, VÕIMSA JA TASAKAALUKA MUDELI LOOJATEL OLI ÜKSAINUS EESMÄRK: PAKKUDA MEELIERUTAVAT SÕIDUELAMUST.

Haruhiko Tanahashi, LFA peainsener

Et pakkuda teile paremat kogemust, kasutavad Lexus ja valitud partnerid sellel veebisaidil küpsiseid. Kui jätkate, ilma et muudaksite oma brauseri seadeid, siis eeldame, et nõustute kõigi Lexuse veebisaidil kasutatavate küpsistega.

ROHKEM INFOT